Halaman:Kabesarannja Khong Hoe Tjoe.pdf/18

Dari Wikisource bahasa Indonesia, perpustakaan bebas
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian
Halaman ini tervalidasi

-8-

Ini ka'ada'an menoendjoekken begimana petloenja aken kita-orang berdaja boeat beladjar sampe mengarti betoel maksoednja jang sedjati dari itoe peladjaran sabekonnja menjataken pikiran apa-apa, seperti dengen teges ada dioendjoek oleh Khong Tjoe sendiri atas kapentingennja ,menetepken nama-nama panggi'an” dan bikin ,perkata'an djadi tjotjok dengen sifatnja barang.“ Kaloe orang bisa akkoein kapentingannja memilih nama atawa perkata'an jang tjotjok boeat soeatoe-satoenya hal di dalem mana ilmoe bahasa ada ambil bagian, itoe kapentingan djadi bertambah doea lipet kapan perkata'an-perkata'an moesti dipindahten atawa disalin ka dalem bahasa dari satoe negri asing jang berbeda dengen negrinja jang aseli ampir dalem segala hal. Ini perobahan tjoemah bisa berhatsil kapan dilakoeken dengen sanget terliti dan hati-hati : biar poen bagimana tinggi peladjarannja si penjalin, ia tida nanti bisa lakoeken itoe matjem pakerdja'an dengen sampoerna kapan padanja masih kakoerangan itoe perasa'an aloes dan kasabaran aken pilih perkata'an jang tjotjok, satoe kapandean jang paling berharga bagi satoe penjalin. Tjioetnja tempat membikin akoe tida bisa oendjoek satoe per satoe tjatjat-tjatjat dari Legge poenja salinan tipi beberapa tjonto jang loeas dari iapoenja kagagalan nanti dibitjaraken dalem toelisan jang berikoet.

Tentang penghidoepannja Nabi Khong Hoe Tjoe tjoemah sedikit sadja jang kita hendak bitjaraken disini, tapi aken dioendjoek djoega dengen djelas etas satce doea hal penting boeat diperhatiken.

Khong Tjoe telah terlahir pada waktce itoe feudal sijstem (pamerentahan negri dergen pake perantera'annja radja-radja ketjil) jang diadaken pada beberapa abad dimoeka oleh pendiri dari dijaastie Chow (Tjhioe Tiauw), djoestroe-lagi mengasih liat tanda-tanda moelai roesak dan terpetjah-belah. Memang ampir bisa ditentoeken jang Tiongkok dari djeman koeno sekalih soedah diprentah oleh sadjoemblah kepela-kepala atawa radja-radja ketjil jang bertaloek pada satoe Radja